Η Ιστορία του Κινηματογραφικού Ρεπορτάζ

Το «Κινηματογραφικό Ρεπορτάζ», ως παροχή πληροφοριών για τους κινηματογράφους, ξεκίνησε το 1947 από τον Αντώνη Ρωμανιόλη, ο οποίος συνέθετε χειρόγραφα σε ένα απλό χαρτί μια λίστα με τους κινηματογράφους της τότε Αθήνας και την διένεμε στις εφημερίδες για να δημοσιευθεί. Η λίστα αυτή ανέφερε το «όνομα» του κινηματογράφου, την «περιοχή» που βρισκόταν, τον «τίτλο» της ταινίας που προβαλλόταν, έναν «πρωταγωνιστή ηθοποιό» και τον χαρακτηρισμό της ταινίας ως «κατάλληλη» ή «ακατάλληλη».

1955

Το 1955 εισήλθε στον χώρο ο Γεώργιος Παπαντωνίου ο οποίος χρησιμοποίησε την γραφομηχανή για να συντάσσει την ίδια λίστα και συνέχισε την διανομή της σε όλον τον Ημερήσιο Τύπο. (Τότε οι κυριακάτικες εφημερίδες δεν είχαν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους). Παράλληλα με την σύνταξη της λίστας των κινηματογράφων, ο Γ. Παπαντωνίου δούλευε στην εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, όπου κάποια στιγμή θεώρησε απαραίτητο να προσθέσει στην λίστα, δίπλα στο όνομα του κάθε κινηματογράφου, την «διεύθυνσή» του και ένα «τηλέφωνο επικοινωνίας». Με αυτόν τον τρόπο η λίστα άρχισε να γίνεται ελκυστική και σε κάποια επιπλέον έντυπα που τότε βέβαια ήταν μόνο εφημερίδες.

1970

Το 1970 προστέθηκαν και οι «ώρες προβολής» των ταινιών για κάθε αίθουσα, ενώ με την εξέλιξη του ήχου ξεκίνησε η προσθήκη των ηχητικών συστημάτων, «stereo», «dolby stereo» κ.τ.λ., που διέθετε ο κάθε κινηματογράφος. Λίγο μετά προστέθηκε και η «χρήση κλιματιστικού». Έτσι, την εποχή εκείνη, υπήρχε μια αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα για τους κινηματογράφους του νομού Αττικής, καθώς ο αναγνώστης μπορούσε να ενημερωθεί για όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αφορούσαν μια ταινία και έναν κινηματογράφο. Η πρώτη εφημερίδα που δημοσίευσε την λίστα με την νέα της μορφή ήταν ΤΑ ΝΕΑ και λίγο καιρό μετά ακολούθησε το ΕΘΝΟΣ.

Σήμερα

Η λίστα εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο χάρη στην εμφάνιση νέων εντύπων (καινούργιες εφημερίδες και περιοδικά) που ήθελαν να περιλαμβάνουν στην ύλη τους και το πρόγραμμα των κινηματογράφων. Το κάθε ένα από αυτά τα καινούργια έντυπα, ανάλογα με τις ανάγκες του και τον χαρακτήρα του, συντέλεσε στην διαμόρφωση της λίστας με πολλούς και διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, η εφημερίδα ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ ήταν η πρώτη που επιθυμούσε να προμηθεύεται την λίστα με επιπλέον στοιχεία για τις ταινίες, όπως «σκηνοθέτη» και «ηθοποιούς». Με την πάροδο του χρόνου, και με την εμφάνιση του Ηλεκτρονικού Τύπου, προστέθηκαν και άλλα στοιχεία όπως: σεναριογράφος, είδος ταινίας, υπόθεση, διάρκεια, γλώσσα, έτος παραγωγής, πρεμιέρα, διανομέας, 3D, μεταγλώττιση, με ή χωρίς υπότιτλους, χωρητικότητα αίθουσας, και πολλά άλλα.

Από το 2008 έχει αναλάβει το έργο του «Κινηματογραφικού Ρεπορτάζ» ο γιος του Γ. Παπαντωνίου, Αθανάσιος Παπαντωνίου, ο οποίος με την εξέλιξη της Τεχνολογίας προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, αναπτύσσει νέους τρόπους λειτουργίας και προσφέρει σε όλους τους ενδιαφερόμενους αποδέκτες την δυνατότητα να προμηθεύονται τις πληροφορίες που θέλουν με τον τρόπο που επιθυμούν αλλά και στην μορφή που τους εξυπηρετεί καλύτερα. Και η εξέλιξη συνεχίζεται…

ΠΟΙΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ CINEMAVENUE

in.gr, Τα νέα, Το Βήμα, Πρώτο Θέμα, Έθνος